Deze site biedt beperkte ondersteuning voor uw browser. We raden aan om over te schakelen naar Edge, Chrome, Safari of Firefox.

bestellen en afhalen in de winkel

Graag levering aan huis? Ga naar Delivery @home shop

VERS AFHALEN BIJ ONS IN DE WINKEL

WINKELMAND 0

Geen producten meer beschikbaar voor aankoop

Producten
Voeg cartnotes toe
Is dit een cadeau of heb je een notitie?
Subtotal Gratis
Verzendkosten, belastingen en kortingscodes worden berekend bij het afrekenen.

waar staan we voor

De kracht van DelRey

Waar staan we voor?

De patisserie heeft de afgelopen decennia een enorme ontwikkeling gekend. Toen Bernard en Anne DelReY overnamen, waren taarten nog een stuk eenvoudiger. Denk: biscuits met ofwel framboos, citroen of cassis en mousse binnenin. Drie laagjes met bavarois tussen deed al monden openvallen. 

Creativiteit

Vandaag echter zijn we daar al lang niet meer tevreden over. Patisserie is lichter en verfijnder geworden. Naast een biscuit moet de binnenkant van een gebak er ook spectaculair uitzien, liefst met een krokantje erin, een lekkere ganache errond en een decorstuk erbovenop.

Dat we hierin altijd een voortrekkersrol gespeeld hebben, danken we ongetwijfeld aan Bernards achtergrond bij de vooraanstaande patisserie Wittamer in Brussel en aan de komst van Gunther Van Essche, die over een grenzeloze creativiteit beschikt. Maar daarnaast ook aan ons lidmaatschap bij Relais Desserts. We wisselen voortdurend ideeën uit, blijven bijleren en houden zo de vinger aan de zoete pols.  

In de jaren 80 waren de meeste taarten nog versierd met veel slagroom en stukken fruit erin. Wat DelReY deed, was vanaf het begin anders. Iets dat opviel bij de mensen. Het was een nieuwe vorm van Franse patisserie.

Artisanaal vakmanschap

We proberen zoveel mogelijk artisanaal te werkenElk koekje, praline of taart passeert wel meerdere keren langs onze handen. Toch schuwen we daarbij geen moderne technologie

De tijd dat je geen diepvries mocht gebruiken ligt gelukkig al ver achter ons. Maar daarnaast kochten we ook een hyper geavanceerd laserapparaat aan. Dat werkt zo fijn dat je er pijlsnel en gedetailleerder dan met de hand prachtige vormen mee kunt uitsnijden in chocolade. Perfect om logo’s uit te snijden of taarten te decoreren. 

Toch willen we nooit vernieuwen om te vernieuwen, enkel om de kwaliteit te verbeteren.

Goede ingrediënten

De basis van een lekker product zijn goede ingrediënten. Zo werken we enkel met boter en nooit met margarine. De smaak én de geur zijn onevenaarbaar. Maar ook een citroentaart met citroenen uit het Italiaanse Amalfi smaakt een pak intenser dan met citroenen uit de supermarkt. We zijn voortdurend op zoek naar iets dat beter is dan gisteren.  

We proberen zoveel mogelijk zelf te maken, maar waar een ander in uitblinkt, kopen we in. Zo gaan we voor onze marsepein voor een premium-maker, maar bereiden we onze frambozenganache van verse diepgevroren frambozen met verse kruiden zelf.

Maar het allerbelangrijkste is natuurlijk onze chocolade. Die kopen we rechtstreeks aan bij Barry Callebaut en Valrhona. Elk bedrijf heeft zijn eigen soorten chocolades, origines en specialiteiten. Op basis van onze selectie maken we onze eigen unieke blend waarmee we onze pralines creëren. 

Voor onze ganaches gebruiken we 20 verschillende soorten originechocolade die we telkens mengen met een ander ingrediënt dat daar perfect bij past. Telkens opnieuw is het zoeken naar de ideale match, die het beste in elkaar naar boven brengt.

Constante kwaliteit

Creativiteit en vakmanschap zijn twee belangrijke pijlers bij DelRey. De grote uitdaging is echter om hierin een constante te vinden. Dat doen we door onze recepten te digitaliseren. Alle taarten die we ooit gemaakt hebben, kunnen we jaren later exact terug namaken. Sommige pralines en koekjes maken we al meer dan 70 jaar!   

Elke hoeveelheid, soort ingrediënt en techniek noteren we nauwkeurig in een programma. Daardoor weten we precies hoeveel grondstoffen we nodig hebben, werken we ongeveer zero waste én krijgt de klant altijd wat hij of zij verwacht.

Luxueuze, maar toegankelijke stijl

Wie koopt bij DelRey, kiest ook voor een beleving. We willen u van zodra u onze winkel binnenstapt op uw gemak stellen, maar u ook een unieke ervaring bezorgen. Een grote glimlach, een discrete knipoog of een warme begroeting. We voelen heel snel ons type klant aan.

En dit trekken we door zowel in de winkel als in de tearoom, tot aan het verpakken van uw lekkernijen. Ons grootste compliment is horen dat iemand DelRey uitkiest omdat die voor een belangrijk moment zeker wil weten dat de taart, de pralines of de koekjes van onberispelijke kwaliteit zullen zijn.

Onze stijl houdt het midden tussen klassiek en rock ’n roll. Bij ons vindt u een praline met een goede praliné, maar evengoed originechocolade met een krokante bodem van sesam en een ganache van sesam of met gekruide framboos en gezouten karamel of matcha met rozen en lavendel. Onze smaken zijn nooit extreem, maar toegankelijk. Na één praline, wilt u ongetwijfeld een tweede, en een derde…

Toch willen we een bepaalde exclusiviteit en klasse uitstralen. We willen dat u trots bent op wat u gekocht hebt. Het is wellicht iets duurder dan bij de doorsneebakker, maar u krijgt ook iets specialers. We maken dan ook nooit compromissen. Het moet ronduit af zijn.

Passie

Maar wat onsvooral bindt, is passie. Passie voor het product én het ondernemen. We doen dit elke dag opnieuw met al onze aandacht, kracht en inzet omdat we het graag doen.Chocolade is een emotie. We willen dat mensen die emotie ervaren, dat ze onze chocolade lekker vinden. Dat geeft ons de grootste voldoening.

Mee met de tijd

En tot slot, bevinden we ons niet in een ivoren toren. We voelen goed aan wat er leeft in de maatschappij en bij ons publiek. Wat doen we?

We schakelden over van synthetische kleurstoffen op volledig natuurlijke.
We bekijken of we alle E-nummers kunnen schrappen en vervangen door evenwaardige alternatieven.
We onderzoeken of we vegan patisserie kunnen ontwikkelen zonder onszelf te verloochenen.
Echte boter vormt natuurlijk een cruciale smaakmaker.
We proberen te verduurzamen waar het kan en kijken kritisch naar onze verpakkingen.


Maar smaak en kwaliteit primeren altijd. Om elke verandering tot een goed einde te brengen, gaan er heel wat testen aan vooraf.